آیا پودر ژل رویال همان خواص ژل رویال خام را دارد

 

خرید پودر ژل رویال ساده تر و نگهداری از آن بهتر است. البته این تنها در شرایطی است که مطمئن باشید ژل رویال پودر شده در هنگام پودر شدن با استفاده از تکنولوژی های مدرن به پودر تبدیل شده و خواص خود را از دست نداده است


ژل رویال از جمله مواد طبیعی است که می تواند برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. اگرچه این ماده مدت زمان زیادی است که مورد استفاده قرار می گیرد؛ اما امروز استفاده از ژل رویال رونق بیشتری پیدا کرده است. علاوه بر مصارف خوراکی، بسیاری از شرکت های تولیدی محصولات موضعی نیز از ژل رویال استفاده می کنند.
ژل رویال به صورت های مختلفی در بازار وجود دارد. از ژل رویال خام و منجمد شده گرفته تا پودر ژل رویال را می توانید از فروشگاه های مختلف پیدا کنید. با این حال عده ای شک دارند که آیا از ژل رویال خام استفاده کنند یا ژل رویال پودر شده! در واقع این افراد نگران هستند از این بابت که در ازای پرداخت هزینه برای خرید ژل رویال پودر شده، آیا همان خواص ژل رویال را دریافت می کنند یا خیر؟
پاسخ به این سوال برای خرید پودر ژل رویال بسیار مهم است. به ویژه در هنگام انتخاب از بین ژل رویال خام و ژل رویال پودر شده، افراد مختلف دچار مشکل در تصمیم گیری می شوند. این در حالی است که اگر اطلاعات کافی در مورد پودر ژل رویال داشته باشند، احتمالا مشکلی از بابت انتخاب نخواهند داشت.


در این مطلب به صورت خلاصه به این نکته می پردازیم که آیا پودر ژل رویال همان خواص ژل رویال خام را دارد یا خیر. البته قبل از هرچیز بهتر است به این موضوع پرداخته شود که اصلا چرا ژل رویال به پودر تبدیل می شود و چه مزایایی نسبت به ژل رویال خام دارد.

چرا ژل رویال را پودر می کنیم؟
ژل رویال خام یک مشکل بزرگ دارد و آن هم شرایط نگهداری آن است. اگر ژل رویال خام در دمای بالای صفر قرار گیرد، ممکن است فاسد شود. در بهترین شرایط، تحقیقات نشان داده که اگر ژل رویال خام در معرض دمای اتاق یا حتی دما بالای صفر قرار گیرد، خواص خود را از دست می دهد. در نتیجه ژل رویال خامی که در دمای زیر صفر نگهداری نشده باشد، حتی اگر خراب نباشد، سود زیادی برای بدن ما ندارد.
برای برطرف کردن این مشکل، چندین راهکار وجود دارد. می توانیم ژل رویال را با عسل طبیعی مخلوط کنیم. در این شرایط فراورده ای به نام عسل ژل رویال تولید می شود که می تواند در دماهای بالای صفر نیز سالم باقی بماند. با این حال باز نیاز به شرایط نگهداری ویژه ای دارد و بهتر است در محیط های سرد نگهداری شود.
راهکار دیگری که در سال های اخیر مورد استفاده قرار گرفته است، تبدیل ژل رویال مایع به جامد و سپس پودر کردن ژل رویال جامد است. این روش می تواند ماندگاری ژل رویال را به شدت افزایش داده و در نتیجه خواص ان را حفظ نماید. به همین علت، یعنی نگهداری ساده تر و حمل و نقل بهتر، ژل رویال پودر می شود

آیا هر نوع پودر ژل رویالی خوب است؟
پودر کردن ژل رویال نیاز به تکنولوژی خاصی دارد. برای پودر کردن این ماده باید دستگاه ابتدا این ماده را به صورت جامد درآورد. به این منظور باید آب موجود در ژل رویال بدون اینکه دیگر مواد آن از بین برود، تبخیر شود. خارج کردن آب از ژل رویال خام باعث به جا ماندن ماده خشک ژل رویال می شود. از اینجا به بعد کار چندان سخت نیست و می توان با دستگاه های مختلف آن را به پودر استاندارد تبدیل کرد.
تفاوت بین پودر ژل رویال باکیفیت و بی کیفیت تولید شده از یک نوع ژل رویال خام، دستگاه و تکنولوژی تبدیل ژل رویال مایع به جامد بدون از دست رفتن خواص است. این تکنولوژی تنها در دست برخی کشورها است. خوشبختانه در سال 1398 ایران نیز به کشورهای تولید کننده پودر ژل رویال پیوست که می تواند نقش مهمی در تولید این پودر در ایران داشته باشد.
در واقع این طور می توان گفت که هر نوع پودر ژل رویالی خوب نیست. قبل از هر چیز باید به کیفیت ژل رویال خام توجه کنید. اگر از کیفیت ژل رویال خام مطمئن باشید، آن وقت باید به نوع پودرسازی ژل رویال نیز دقت کنید تا به خوب بودن پودر خریداری شده مطمئن شوید. البته بررسی این موارد تقریبا غیر ممکن است. در نتیجه باید به برندهای معتبر برای خرید پودر ژل رویال اطمینان کنید.

کدام ژل رویال را انتخاب کنیم؛ خام یا پودر؟
برای انتخاب از بین ژل رویال خام و پودر شده باید به چندنکته مهم توجه کنید:
1 »  ابتدا بررسی کنید که آیا امکان نگهداری ژل رویال خام را دارید یا خیر. اگر شک دارید یا دنبال دردسر نیستید، بهتر است بیخیال ژل رویال خام شوید و از پودر ژل رویال استفاده کنید. به طور کلی استفاده از ژل رویال پودر شده گزینه بهتری محسوب می شود
2 »  کیفیت پودر ژل رویال را بررسی کنید. مطمئن شوید که ژل رویال پودر شده با روش های نوین به صورت پودر درآمده و خواص ژل رویال حفظ شده است.
3 »  به سراغ برندهای معتبر بروید. ژل رویال خام یا پودر شده بهتر است از برندهای شناخته شده در زمینه عرضه ژل رویال تهیه شود.

شاید با رعایت همین چند نکته ساده بتوانید بهتر از بین ژل رویال پودر شده و خام انتخاب کنید. از این بابت مطمئن باشید که اگر ژل رویال با دستگاه های پیشرفته به پودر تبدیل شده باشد، از نظر خاصیت هیچ تفاوتی با ژل رویال خام ندارد. در نتیجه اگر از کیفیت پودر ژل رویال اطمینان دارد، بدون در نظر گرفتن این مورد، اقدام به خرید کنید.

خرید پودر ژل رویال ساده تر و نگهداری از آن بهتر است. البته این تنها در شرایطی است که مطمئن باشید ژل رویال پودر شده در هنگام پودر شدن با استفاده از تکنولوژی های مدرن به پودر تبدیل شده و خواص خود را از دست نداده است. البته این نگرانی در هنگام خرید ژل رویال خام هم وجود دارد؛ چراکه ژل رویال خام اگر مدت کوتاهی در دمای اتاق قرار گرفته باشد، فواید خود را از دست داده است.